Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Świnna Poręba: zapora w budowie

Ewelina Źebrak
Ewelina Źebrak
Prace nad zaporą w Świnnej Porębie właśnie ruszyły po zimie.Trwa trzeci etap budowy drogi krajowej nr 28, która obecnie przebiega przez teren zalewowy. Droga ma zostać na tym odcinku przebudowana do wiosny 2012 roku. W tym czasie powstaną również dwa mosty kolejowe. Jeden w rejonie obecnego przejazdu kolejowego nad Skawą, a drugi w Dąbrówce nad potokiem Stryszówka. Oba będą imponującej wielkości. Pierwszy będzie mierzył aż 385 m długości, drugi 220 m.

Droga ma zostać na tym odcinku przebudowana do wiosny 2012 roku. W tym czasie powstaną również dwa mosty kolejowe. Jeden w rejonie obecnego przejazdu kolejowego nad Skawą, a drugi w Dąbrówce nad potokiem Stryszówka. Oba będą imponującej wielkości. Pierwszy będzie mierzył aż 385 m długości, drugi 220 m. Sama droga i dwa mosty pochłoną 66 mln złotych. Pieniądze są jednak zabezpieczone na ten cel.

Małopolska: od września zniknie 60 szkół

- W tym roku na inwestycję w Świnnej w ramach Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej planowano przeznaczyć rekordową sumę, bo aż 325 milionów złotych - podkreśla Janusz Chwierut, poseł Platformy Obywatelskiej z Oświęcimia. - W tej chwili można już być pewnym na sto procent, że cała ta kwota zostanie przeznaczona na ten cel.

Małopolska zachodnia: potrzeba chirurgii dziecięcej od zaraz!

Przedstawiciele Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Krakowie, inwestora budowy zapory w Świnnej Porębie, są dobrej myśli. Zapewniają, że prace będą mogły przebiegać zgodnie z harmonogramem.

- To już przedostatni etap prac związanych z budową tego zbiornika - tłumaczy Piotr Jamka, zastępca dyrektora RZGW w Krakowie. - Po zbudowaniu niezbędnych mostów czeka nas jednak jeszcze najtrudniejszy etap prac, czyli przeniesienie linii kolejowej, która obecnie prowadzi przez tereny przeznaczone do zalania. Chodzi o linię kolejową Kraków-Zakopane na odcinku Stryszów-Zembrzyce. To blisko 9 kilometrów torów wraz z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym oraz siecią trakcyjną.

- Ta część prac pochłonie 484 miliony złotych - wyjaśnia Piotr Jamka. - Przełożenie linii ma nastąpić w roku 2013. Na tym nasza rola się skończy.

Realizacja przebudowy linii kolejowej przyczyni się do usprawnienia połączenia Kraków-Zakopane. Zakłada się bowiem, że prędkość pociągów pasażerskich na tej trasie wzrośnie do 120 kilometrów na godzinę, a pociągów towarowych do 80 kilometrów na godzinę.

Mieszkańcy liczą, że ślimacząca się od blisko 30 lat budowa zbiornika wreszcie dobiegnie szczęśliwego końca.

Zagłosuj na Najbardziej Wpływową Kobietę Małopolski
Polecamy w serwisie kryminalnamalopolska.pl: W Małopolsce kradnie się najchętniej niemieckie auta
Sportowetempo.pl. Najlepszy serwis sportowy

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wadowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto