Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Oszukana mieszkanka powiatu wadowickiego straciła ponad 45 tys. złotych

Sławomir Bromboszcz
Sławomir Bromboszcz
Oszukana mieszkanka powiatu wadowickiego straciła ponad 45 tys. złotych
Oszukana mieszkanka powiatu wadowickiego straciła ponad 45 tys. złotych Archiwum GK
Mieszkanka Andrychowa straciła ponad 45 tys. złotych po tym, jak zmanipulowana przez rozmówcę podającego się za pracownika banku, wypłaciła pieniądze i wpłaciła je na wskazane konto. Niestety jak się okazało padła ofiarą oszustwa.

Oszukana mieszkanka powiatu wadowickiego straciła ponad 45 tys. złotych

Do oszustwa doszło (20 września br.) na terenie Andrychowa. Do kobiety zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku i poinformował ją, że jej środki pieniężne na koncie są zagrożone, gdyż może dojść do ich kradzieży. Aby andrychowianka nie utraciła swoich oszczędności, oszust skutecznie ją przekonał, by wypłaciła z konta pieniądze. Następnie zgodnie z jego instrukcjami, które otrzymywała podczas prowadzonej z nim rozmowy, udała się do wpłatomatu, gdzie za pośrednictwem kodów BLIK, które przekazywał jej rozmówca, wpłaciła ponad 45 tys. złotych na nieznane konto, tracąc w ten sposób swoje oszczędności.

Spoofing telefoniczny to nic innego jak coraz popularniejsze oszustwo polegające na podszywaniu się dzwoniącego pod inne numery, by móc następnie dzwonić z nich do ofiar i udawać inną osobę lub instytucje. Spoofing jest możliwy głównie dzięki nowym rozwiązaniom technologicznym. Przy ich wykorzystaniu dzwoniący może w niemal dowolnej usłudze ręcznie wprowadzić numer, który ma się wyświetlić adresatowi połączenia, jako numer dzwoniącego.

Policjanci nie mają możliwości technicznego zablokowania spoofingu, ponieważ telefon przestępcy nie jest podłączony do sieci komórkowej lecz komputerowej. W ten sposób coraz częściej oszuści podszywają się pod konsultantów banków czy przedstawicieli urzędów - informuje Agnieszka Petek, rzecznik prasowy policji w Wadowicach.

Policjanci apelują, aby każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy lub podanie danych do konta bankowego traktować jako próbę oszustwa. Najlepiej w takiej sytuacji rozłączyć się i samemu zadzwonić na infolinię banku lub pojechać do placówki bankowej, gdzie należy przekazać informacje o otrzymanym połączeniu i zweryfikować przekazane informacje.

od 12 lat
Wideo

Niedzielne uroczystości odpustowe ku czci św. Wojciecha w Gnieźnie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wadowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto