Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Na trasę Oświęcim - Kraków przez Spytkowice i Brzeźnicę wrócą pociągi osobowe. Od połowy grudnia mają wozić pasażerów

Małgorzata Gleń
Małgorzata Gleń
Pociągi na odnowionej stacji kolejowej w Oświęcimiu
Pociągi na odnowionej stacji kolejowej w Oświęcimiu Bogusław Kwiecień
Jest szansa, że z Oświęcimia, Dworów i Włosienicy w końcu pojedziemy pociągiem do Krakowa przez Spytkowice, Brzeźnicę i Skawinę. Linia ma zostać przywrócona od połowy grudnia. Obecnie pociągi z Krakowa jeżdżą na części tej trasy. Bieg kończą w Przeciszowie.

Wydłużenie do Oświęcimia połączeń Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej na linii kolejowej 94 jest przewidziane od połowy grudnia. Obiecuje to Łukasz Smółka, wicemarszałek województwa Małopolskiego. Tą trasą ma jeździć 19 par pociągów dziennie, czyli o trzy więcej niż trasą przez Trzebinię.

Pociągiem do Krakowa przez Zator i Skawinę

Obecnie, Koleje Małopolskie, spółka Samorządu Województwa Małopolskiego, obsługuje część tej trasy. Pociągi z Krakowa jadą do Podborów Skawińskich i Przeciszowa. na tej linii jeździ 19 par składów. Spośród nich 9 kończy bieg w Podborach Skawińskich a 10 dociera do Przeciszowa. Na etapie przygotowania nowego rozkładu jazdy, który wejdzie w życie 10 grudnia 2023 r., Koleje Małopolskie złożyły wnioski o przedłużenie relacji wszystkich 19 par do Oświęcimia.

- Tym samym Oświęcim uzyska połączenia do Krakowa przez Skawinę realizowane co godzinę przez cały dzień, a mieszkańcy miejscowości pośrednich będą mieli możliwość dojazdu nie tylko do Krakowa, ale również do Oświęcimia - podkreśla wicemarszałek Łukasz Smółka.

Podróż nie będzie szybka, bo ma trwać 1 godzinę i 30 minut, taki przejazd jest porównywalny do podróży samochodem w godzinach szczytu.

- Ale nie każdy ma własne auto, a podróż busami jest jeszcze dłuższa i męcząca - podkreśla Barbara Stachura z Oświęcimia. Cieszy się z obietnicy przywrócenia pociągów na tej linii, tym bardziej, że ma córkę w Spytkowicach i trudno jej do niej dojechać. - Pociągi są bardziej niezawodne niż busy i wygodniejsze - dodaje.

Do pociągu można będzie wsiąść w Dworach i Włosienicy

Na nieczynnym obecnie odcinku Przeciszów – Oświęcim obsłużone zostaną też przystanki Włosienica oraz Dwory.

Kursy pasażerskie na linii 94 Kraków - Skawina - Oświęcim zostały zawieszone ponad 10 lat temu. Jak tłumaczyły ówczesne władze województwa, ich utrzymywanie ze względu na niską frekwencję było nieopłacalne. Kilka lat temu przywrócono je na rok, a potem znowu zniknęły z rozkładu.

Aktualnie Oświęcim ma połączenie z Krakowem Głównym linią 93 przez Trzebinię. Tu jeździ 16 par pociągów a podróż trwa nieco ponad 1 godzinę.

Mural ozdobił nowe przejście podziemne na stacji w Oświęcimiu. Przedstawia w pigułce historię miasta i oświęcimskiej stacji

Zdjęcia i film z tworzenia muralu w przejściu podziemnym na stacji kolejowej w Oświęcimiu

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Na trasę Oświęcim - Kraków przez Spytkowice i Brzeźnicę wrócą pociągi osobowe. Od połowy grudnia mają wozić pasażerów - Gazeta Krakowska

Wróć na wadowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto