Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wadowice: system płatności za energię jest zbyt skomplikowany

Grzegorz Spisak
Leon Ćwiertnia z Wadowic chce zwrotu nadpłaconych pieniędzy
Leon Ćwiertnia z Wadowic chce zwrotu nadpłaconych pieniędzy fot. Grzegorz Spisak
Tauron nie liczy się z klientem - uważa wadowiczanin Leon Ćwiertnia. Na rachunku za prąd pana Leona jest duża nadpłata - prawie 500 złotych. Choć Tauron jest mu winny pieniądze, to wciąż każe sobie płacić kolejne rachunki.

Czytaj także:

Leon Ćwiertnia ma taką nadpłatę, że przez pół roku mógłby nie płacić Tauronowi za energię. Gdy był ostatnio upomnieć się o swoje w wadowickim biurze obsługi klienta, nie słyszał słowa "przepraszam" za pomyłkę a na zwrot pieniędzy na razie się nie doczekał. Boli go to. - Potraktowali mnie niegrzecznie, jak natręta - uważa klient Tauronu.

Pan Leon nie obudził się teraz. Już rok temu poinformował biuro obsługi, że naliczane mu kwoty są za wysokie. Nic to nie zmieniło. Teraz, w sierpniu, otrzymał od Tauronu półroczne rozliczenie za prąd. Aż oczy ze zdumienia przetarł gdy zobaczył nadpłatę 477,10 złotych.

- I dalej domagają się pieniędzy - skarży się mężczyzna. - Kazali mi odczytywać liczniki i pisać oświadczenia, a przecież wiedzą o nadpłacie. Nie stać mnie na kredytowanie energetycznego giganta - mówi. Chce, żeby pracownicy Tauronu sprawdzali liczniki co miesiąc i przysyłali rachunki za to, co się należy. Prawo jednak nie jest łaskawe dla klientów. Przejście na rozliczenie miesięczne, z godnie z regułami narzuconymi przez firmę, mogłyby kosztować pana Leona znacznie więcej niż obecnie, bo 74 zł rocznie. Tymczasem przy tzw. rozliczeniu prognozowanym to opłata 12 zł.

Elżbieta Bukowiec, rzecznik prasowy spółki Tauron Sprzedaż w Krakowie, poinformowała nas, że pan Leon Ćwiertnia powinien wystąpić pisemnie o zwrot nadpłaty.

- Gdy nadpłata przewyższa wartość prognozowanego zużycie energii na następny okres rozliczeniowy, a tak jak jest w przypadku pana Leona, nadpłata nie zostaje potrącona z blankietów i pozostaje do dyspozycji klienta - wyjaśnia rzecznik.

Tak więc pan Leon Ćwiertnia musi napisać o zwrot pieniędzy. Firma sama nie pofatyguje się oddać mu pieniędzy. - Klient może złożyć polecenie zwrotu nadpłaty w każdym punkcie obsługi lub przez internet. Na stronie internetowej http://www.tauron-pe.pl - mówi rzecznik.

Pan Leon nadal nie rozumie, dlaczego firma sama tego nie zrobi. Przecież dobrze wie o jego nadpłacie a ciągle wyciąga rękę.

Ostre, kontrowersyjne, zabawne.**Czytaj blogi Przemka Franczaka i Pawła Zarzecznego**

Chcemy taniego Paliwa! **Podpisz petycję do polityków przed wyborami**

Mieszkania Kraków. **Zobacz nowy serwis!**

Codziennie rano najświeższe informacje, zdjęcia i video! Zapisz się do newslettera!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Wadowice: system płatności za energię jest zbyt skomplikowany - Wadowice Nasze Miasto

Wróć na wadowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto