Według Marka Wierońskiego tylko w 2010 roku poszkodowani klienci różnych sklepów, współpracując z nim, wywalczyli 156 tysięcy złotych. Są także efekty, których policzyć nie można - np. wznowienie usługi czy skuteczne odstąpienie od umowy.
Powiatowi rzecznicy konsumentów działają w każdym starostwie powiatowym. Właśnie do nich mieszkańcy zwracają się z kłopotliwymi efektami zakupów. Najczęściej są to reklamacje, które nie chcą być przyjęte przez pracowników sklepów. Bywają także sprawy dotyczące towaru wartego kilkadziesiąt tysięcy złotych.
Zobacz także: Spis Ludności 2011: Polacy wybierają internet
Rolą rzecznika jest darmowa pomoc w każdej sprawie. Powiniem także, w razie potrzeby, bronić konsumenta w sądzie. Jak wynika ze statystyk, 65 proc. przedsiębiorców od razu uwzględnia wystąpienia wadowickiego rzecznika w imieniu poszkodowanych konsumentów.
Polecamy w serwisie kryminalnamalopolska.pl: Kradł benzynę na angielskich numerach
Sportowetempo.pl. Najlepszy serwis sportowy
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?