Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowy most, perony i torowiska na linii 94 z Krakowa do Oświęcimia przez Skawinę. Będzie więcej połączeń do stolicy Małopolski. Zdjęcia

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Dobiega końca modernizacja kolejnego odcinka linii 94 z Krakowa przez Skawinę do Oświęcimia, obejmująca m.in. budowę nowego mostu w Spytkowicach
Dobiega końca modernizacja kolejnego odcinka linii 94 z Krakowa przez Skawinę do Oświęcimia, obejmująca m.in. budowę nowego mostu w Spytkowicach PKP PLK / Piotr Hamarnik
Pociągi jeżdżą już po nowym moście kolejowym w Spytkowicach i zmodernizowanych torach na trasie Podbory Skawińskie – Oświęcim. Od 10 grudnia powrócą regularne połączenia na całej trasie z Krakowa Głównego przez Skawinę do Oświęcimia. Tym samym zwiększy się jeszcze liczba kursów z powiatów oświęcimskiego i wadowickiego pod Wawel.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Nowy most nad ul. Zamkową w Spytkowicach

Prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizacja na kolejnych odcinkach linii 94 dobiega końca. Inwestycja objęła m.in. wymianę nawierzchni, sieci trakcyjnej i obiektów inżynieryjnych. Do dyspozycji podróżnych są odnowione perony m.in. w Półwsi, Brzeźnicy i Jaśkowicach.

Dobiega końca modernizacja kolejnego odcinka linii 94 z Krakowa przez Skawinę do Oświęcimia, obejmująca m.in. przebudowę peronu na przystanku w Półw
Dobiega końca modernizacja kolejnego odcinka linii 94 z Krakowa przez Skawinę do Oświęcimia, obejmująca m.in. przebudowę peronu na przystanku w Półwsi PKP PLK / Piotr Hamarnik

Nad ul. Zamkową w Spytkowicach stanął nowy most kolejowy. Pociągi jeżdżą już po zmodernizowanej konstrukcji, a wykonawcy pracują przy przebudowie drogi pod nią. Zwiększy się bezpieczeństwo kierowców i pieszych. Powstaną nowe chodniki, szersza jezdnia i bariery ochronne.

- Obiekt w Spytkowicach to jeden trzech mostów, pięciu wiaduktów i 10 przepustów kolejowych zmodernizowanych w ramach prac na fragmentach linii kolejowej pomiędzy Podborami Skawińskimi a Oświęcimiem - wylicza Piotr Hamarnik z Zespołu Prasowego PKP PLK S.A.

Przebudowany przystanek w Półwsi w ramach modernizacji linii 94 Oświęcim - Kraków
Przebudowany przystanek w Półwsi w ramach modernizacji linii 94 Oświęcim - Kraków PKP PLK / Piotr Hamarnik
Dobiega końca modernizacja kolejnego odcinka linii 94 z Krakowa przez Skawinę do Oświęcimia, obejmująca m.in. przebudowę peronów w Półwsi
Dobiega końca modernizacja kolejnego odcinka linii 94 z Krakowa przez Skawinę do Oświęcimia, obejmująca m.in. przebudowę peronów w Półwsi PKP PLK / Piotr Hamarnik

Inwestycja objęła również wymianę części torów kolejowych, sieci trakcyjnej i odwodnienia. Prace za przeszło 92 mln zł netto zakończą się w grudniu tego roku.

Dzięki nim poprawią się możliwości i niezawodność kolei, co pozwoli przywrócić regularne kursy pociągów aglomeracyjnych na trasie Kraków – Skawina – Oświęcim. Wymiana szyn i nawierzchni kolejowej odbywa się przy utrzymaniu ruchu pociągów przynajmniej na jednym torze. PLK SA wykorzystały zaplanowane zamknięcia, by zmodernizować stacje i przystanki kolejowe.

- Odbudowujemy potencjał kolei w regionach. Inwestycje w Spytkowicach i sąsiednich miejscowościach poprawią jakość przemieszczania się ich mieszkańców. Takie inwestycje są dowodem na determinację rządu w walce z wykluczeniem komunikacyjnym – mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

Podróżni już korzystają z nowych peronów w Półwsi, a do końca roku nowoczesne platformy pojawią się również w Brzeźnicy i Jaśkowicach. Perony są podwyższane, by ułatwić wsiadanie do pociągów. Pojawią się na nich udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, a wymienione oświetlenie poprawi bezpieczeństwo pasażerów.

Wracają połączenia do samego Oświęcimia

Ruch pociągów pasażerskich na linii 94 w związku z jej modernizacją był ograniczony. Składy przez ostatni rok kończyły bieg w Przeciszowie.

- Przywracamy połączenie kolejowe Krakowa z Oświęcimiem przez Skawinę. Dzięki inwestycjom PLK SA mieszkańcy kolejnych miejscowości będą mogli skorzystać z wygodnych przejazdów pociągiem do stolicy województwa – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Prace pomiędzy Skawiną a Oświęcimiem to kolejny etap modernizacji trasy łączącej Kraków z zachodnią Małopolską. W poprzednich latach PLK SA przebudowały tory m.in. w okolicy Brzeźnicy, Spytkowic i Dworów, a także kompleksowo zmodernizowały odcinek pomiędzy Krakowem Płaszowem a Podborami Skawińskimi.

Za przeszło 250 mln zł wymieniono tory, sieć trakcyjną i zamontowano nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Istniejące perony podwyższono i dostosowano do potrzeb wszystkich podróżnych, a dzięki nowym przystankom Kraków Opatkowice i Skawina Jagielnia zwiększył się dostęp do kolei z tej części powiatu krakowskiego.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wadowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto