Jak budować widoczność firmy w sieci dzięki obecności w popularnych serwisach?

Materiał informacyjny WeNet
Katalogi firm umożliwiają budowanie rozpoznawalności firmy i docieranie do nowych klientów na lokalnych rynkach. Czym są i jak z nich korzystać? W jakich serwisach warto prezentować swoją firmę? Co powinna zawierać internetowa wizytówka? Na te pytania odpowiadamy w tym artykule.

Czym są katalogi firm?

Katalogi firm to internetowe bazy danych. Zawierają dane przedsiębiorstw działających w różnych branżach. Są cennym źródłem informacji dla potencjalnych klientów, którzy szukają konkretnych usług lub produktów. Ale stanowią także przydatne narzędzie dla przedsiębiorców, którzy chcą zwiększyć zasięg i docierać do większej liczby odbiorców.

Według badania Mediapanel liczba internautów w Polsce wynosi ok. 30 milionów. Nie można zignorować faktu, że około 98% użytkowników zaczyna szukanie jakiejkolwiek informacji, ale też produktów, usług i firm, od wyszukiwarki Google. Widoczność firmy w sieci jest dziś kluczowa. Dlatego właśnie przedsiębiorcy powinni szukać dróg dotarcia do milionów aktywnych użytkowników w różny sposób. Jednym z nich jest obecność w wartościowych katalogach firm.

Wartościowe katalogi firmy, czyli jakie?

Wartościowe katalogi to takie, które oferują wiele możliwości. Mają rozbudowaną bazę firm oraz istnieją długo na rynku.

Profesjonalnie przygotowana wizytówka pozwala zaprezentować potencjalnym klientom dane kontaktowe oraz najważniejsze informacje o usługach lub produktach w formie kompleksowych opisów zgodnych z zasadami SEO. Rozbudowane katalogi umożliwiają także dodawanie zdjęć i materiałów wideo, jak również dłuższych artykułów eksperckich.

Takie serwisy to także cenne źródło linków zewnętrznych do firmowej strony internetowej (tzw. Link Building). Jeśli więc zadbasz o atrakcyjne wizytówki Twojej firmy w popularnych katalogach i umieścisz w nich odnośniki do witryny, to poprawisz pozycję swojej firmy w wynikach wyszukiwania. To z kolei przyczyni się do wzrostu ruchu na stronie i pozyskania nowych klientów.

Umieść firmę w wartościowych katalogach firm, aby:

  • zwiększać rozpoznawalność firmy na lokalnym rynku,
  • wzmacniać jej widoczności w sieci,
  • atrakcyjnie prezentować i promować swoją ofertę w Internecie,
  • kreować pozytywny wizerunek swojej marki,
  • zyskiwać zaufanie wśród klientów i wyszukiwarek.

Firmowa wizytówka w katalogu firm to w większości przypadków darmowa reklama dla Twojej działalności oraz dodatkowy link do Twojej oferty w Google. Warto jednak mieć też na uwadze, że wiele serwisów oferuje także ciekawe dodatkowe opcje reklamowe, takie jak wyświetlanie ofert specjalnych.

– Im więcej wizytówek w wartościowych katalogach internetowych ma dana firma, tym lepszy jest jej wizerunek w sieci i większa rozpoznawalność. Rozpoznawalność to jeden z kluczowych czynników wpływających na pozycje firmy w wyszukiwarce Google. Im wyższa pozycja w wyniku wyszukiwania, tym częstsze interakcje z osobami szukającymi konkretnych produktów lub usług w najbliższej okolicy. Nasi specjaliści zakładają wizytówki firmowe, redagując unikalne treści prezentujące ofertę, wzbogacając je o atrakcyjne wizualnie formy – galerie, pokazy zdjęć. Lokalizacja firmy jest oznaczona na interaktywnej mapie, dzięki czemu każdy może ją z łatwością odnaleźćmówi Katarzyna Kurdyś, Product Manager Marketingu Lokalnego w Grupie WeNet.– Wirtualna wizytówka wspiera marketing lokalny. To idealne narzędzie dla małych i średnich przedsiębiorstw, które chcą docierać do większej liczby klientów w swojej okolicydodaje Katarzyna Kurdyś.

Co zawiera profesjonalna wizytówka online?

Wirtualne wizytówki w katalogach firm to ważny element promocji firmy w sieci. Informują o działalności oraz promują markę. Specjaliści od marketingu nazywają je wizytówkami NAP od angielskiego Name, Address, Phone, czyli nazwa, adres i numer telefonu.

Ale profesjonalna wizytówka zawiera znacznie więcej:

  • nazwę firmy i adres,
  • numer telefonu i adres e-mail,
  • adres strony WWW firmy,
  • linki do mediów społecznościowych (Facebook, Instagram itp.),
  • numer NIP i REGON,
  • opis firmy oraz jej produktów/usług,
  • logo firmy,
  • godziny otwarcia,
  • galerię zdjęć i filmy promujące działalność,
  • mapę z dokładną lokalizacją siedziby,
  • słowa kluczowe dotyczące działalności.

Oczywiście im więcej danych zostanie podanych, tym lepiej.

Kompleksowo przygotowana wizytówka pozwoli potencjalnym klientom dobrze poznać ofertę firmy i w dogodny sposób skontaktować się z nią. Ważne jest, aby wszystkie informacje w wizytówkach firmowych były aktualne oraz spójne – zwiększa to wiarygodność firmy w oczach klientów.

Gdzie założyć firmową wizytówkę? Przykłady polecanych katalogów firm

Poza odpowiednim przygotowaniem internetowej wizytówki istotne jest rozmieszczenie jej w wielu miejscach w sieci. Im więcej wizytówek ze spójnymi danymi założysz, tym zaufanie klientów i algorytmów Google będzie większe.

W Internecie znajdziesz wiele stron, na których darmowo lub odpłatnie założysz wizytówki NAP. Istnieje wiele różnych rodzajów katalogów firm, w tym ogólne i branżowe.

Ogólne katalogi firm obejmują wszystkie rodzaje działalności, podczas gdy branżowe skupiają się na konkretnych branżach. Przedsiębiorcy mogą wybierać spośród wielu różnych serwisów i stawiać na te, które najlepiej pasują do potrzeb ich biznesu.

Popularne katalogi firm, w których warto się znaleźć to m.in.:

  • PanoramaFirm.pl,
  • Pkt.pl,
  • BiznesFinder.pl.

– W sieci bez problemu można znaleźć jeszcze wiele innych katalogów firm. Jednak nie każde miejsce nadaje się do tego, aby zostawić tam dane. Dlatego, zanim zdecydujesz się na założenie wizytówki, sprawdź, jakie możliwości daje dany serwis. Upewnij się, czy poza podstawowymi informacjami takimi jak dane kontaktowe i adresowe będzie można dodać w nim inne wartościowe treści związane z Twoją działalnością np. galerię zdjęć, dłuższe opisy czy słowa kluczowewyjaśnia Marcin Karwowski, Product Manager i Ekspert ds. Google Business Profile w WeNet.

Ponadto warto sprawdzić, jaką renomą cieszy się wybrany katalog. Zakładanie wizytówek w niesprawdzonych miejscach może dać efekt odwrotny od zamierzonego, ponieważ algorytmy Google stawiają na jakość prezentowanych treści i ich źródło.

Popularne katalogi firm jako narzędzie do budowania widoczności online

Katalogi firm są świetnym narzędziem dla przedsiębiorców, którzy chcą zwiększyć widoczność swojej firmy w Internecie. Dzięki nim można dotrzeć do szerszej grupy potencjalnych klientów, poprawić wiarygodność firmy oraz zwiększyć pozycję strony oraz wizytówki Google w wynikach wyszukiwarek.

Warto więc skorzystać z tego sposobu promocji i umieścić informacje o swojej firmie w katalogach firm. Trzeba jednak pamiętać, aby wybierać tylko sprawdzone serwisy, które są popularne i cieszą się dobrą opinią.

Warto też nawiązać współpracę z ekspertami. Przykładem są specjaliści WeNet, którzy dbają o obecność firm z sektora MŚP w Internecie. Zakładają atrakcyjne wizytówki w popularnych katalogach i pomagają przedsiębiorcom docierać do klientów, korzystając ze sprawdzonych narzędzi.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Jak budować widoczność firmy w sieci dzięki obecności w popularnych serwisach? - Portal i.pl

Wróć na wadowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto